مهدی آذر پندار، مسئول مرکز فیلم و نمایش معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از حضور هفت اثر مستند این مجموعه در ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

آذرپندار در این باره گفت: از جمله مستندهای حاضر مرکز فیلم و نمایش بسیج مستضعفین در ششمین جشنواره عمار می‌توان به مستند «کابوس آمریکایی» درباره حماسه شهید نادر مهدوی در مقابله با حضور ناوگان امریکایی در خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی، «قاعده بازی» به کارگردانی مصطفی حریری درباره ساختار قدرت در امریکا و مستند «شباز میراث خانوادگی» به کارگردانی فرود عوض‌پور که درباره شخصیت مالکوم شباز نوه مالکوم ایکس(رهبر مسلمانان سیاهپوست امریکا) است که قرار بود در همایش افق نو در ایران شرکت کند اما به طرز مشکوکی کشته می‌شود، اشاره کرد.

وی ادامه داد: مستند «کفش‌های جامانده در ساحل» درباره شهید طیبه واعظی، شهید شاخص بسیج در سال 94، «ابو وهب» ساخته حسین پالیزدار درباره شهید حسین همدانی، «تعطیلات آخر هفته مولوی» راجع به شهید مولوی مصطفی جنگیزهی نماینده مقام معظم رهبری در سراوان سیستان و بلوچستان که بدست عناصر تکفیری به شهادت می‌رسد و مستند «همه چیز برای ماندن» به کارگردانی محمدعلی شعبانی درباره وقایع اوایل انقلاب در پاوه کردستان دیگر مستندهای ارسالی بسیج مستضعفین برای شرکت در ششمین جشنواره عمار هستند.

سیدمحمد حسین میری، مسئول خانه موسیقی بسیج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ارسال 18 اثر به جشنواره عمار گفت: خانه موسیقی بسیج در حال حاضر در سه بخش موسیقی، نماهنگ و سرود با هدف جذب و رشد استعدادهای ارزشی در زمینه موسیقی انقلابی فعالیت می‌کند و تا بحال توانسته‌ایم با حمایت از هنرمندانی که سابقه و صبغه انقلابی دارند آثار مختلفی را در این حوزه تولید کنیم که این موضوع به تدریج باعث دیده شدن این هنرمندان هم می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش سرود با توجه این که احساس می‌کردیم سرودهای انقلابی در حال فراموش شدن هستند و آثاری هم وجود دارد به

دلیل نداشتن جذابیت‌های لازم چندان دیده نمی‌شود، با هدف احیای این هنر، اقدام به شناسایی گروه‌های مختلف سرود در شهرستان‌ها و پایگاه‌های مختلف بسیج در کشور مثل لارستان فارس، یزد، همدان و استان چهارمحال بختیاری، کردیم و تاکنون نزدیک به 30 سرود و نماهنگ انقلابی با کیفیت مناسب تولید شده است.

میری در این باره ادامه داد: در کنار حمایت از گروه‌های سرود شهرستان‌های مختلف، با همکاری برخی از چهره‌های شناخته شده موسیقی تعدادی نماهنگ هم با موضوعات انقلابی و آوانگارد تولید کرده‌ایم که در مواردی حتی واکنش رسانه‌های بیگانه مثل بی بی سی و فاکس نیوز را هم در پی داشته است.

وی افزود: از جمله این نماهنگ‌ها، می‌توان به «آغوش امن» با خوانندگی رضا صادقی، نماهنگ عربی «یمانیون» درباره فجایع منطقه و یمن و نیز نماهنگ «بانوی بارانی» با صدای علی لهراسبی درباره شهید طیبه واعظی که برای اولین بار در ششمین جشنواره عمار رونمایی می‌شود.
کارگردان مستند «گام نهایی» بیان کرد: با توجه به اهمیت ساخت تیزرهای داستانی و نقش آن‌ها در انتقال سریع پیام، دو اثر هم درباره زندگی امام خمینی (ره) در این بخش به جشنواره ارسال کردیم.

دارنده فانوس پنجمین جشنواره عمار در بخش مستند نقد درون گفتمانی در پایان سخنانش با اشاره به ایجاد انگیزه این جشنواره برای فعالیت نیروهای انقلابی در عرصه هنر، اظهار داشت: عمار، موجی است که شروع به حرکت کرده که هر سال نیز به قدرت آن افزوده می‌شود و بزودی فضای هنر کشور را تحت تأثیر خودش قرار می‌دهد.



http://ammarfilm.ir/Media/News/15649f24ffbb-ae75-4afe-b67d-b442660bbfc5.jpg